هدف از پژوهش حاضر ، آموزش جدول سودوکو با استفاده از بازی در درس ریاضی پایه اول دوره ابتدایی است. اين پژوهش با بررسي تاثير بازی در ميزان علاقه مندي و يادگيري دانش آموزان پايه اول ابتدايي از جدول شگفت انگيز، انجام شده است. جامعه آماري پژوهش ، شامل دانش آموزان پايه اول ابتدايي شهرستان مشهد مي باشد كه در سال تحصيلي 97-96 مشغول به تحصيل بودند .از اين جامعه ، تعداد 30 دانش آموز در قالب 2 كلاس ، به وسيله نمونه گيري خوشه اي مرحله اي انتخاب شدند. از طريق قرعه كشي ، يكي از كلاس ها به عنوان گروه آزمايش و دیگر کلاس به عنوان گروه كنترل انتخاب گرديد و در طول سال تحصيلي آموزش جدول شگفت انگيز به گروه آزمايش به وسیله ی بازی و به گروه كنترل طبق روش معمول كتاب رياضي اول دبستان ، انجام شد .با انجام چندین مرحله آزمون برای دانش آموزان هر دو گروه ، تجزيه و تحليل اطلاعات بدست آمده از آزمون ها نشان داد که آموزش جدول سودوکو مبتنی بر بازی در یادگیری مسائل ریاضی موثرتر است و یادگیری و میزان علاقه مندی دانش آموزان گروه آزمايش از جدول شگفت انگيز، به طور چشم گيري بيشتر از دانش آموزان گروه كنترل بوده است.
کلید واژگان :بازی، جدول سودوکو، كتاب رياضي اول دبستان، آموزش رياضي.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6153932521633929
- سال انتشار : 1397
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین همایش بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی
- برگزار کنندگان : دانشگاه تهران
- تاریخ ثبت : 1397/07/20 09:50:16
- ثبت کننده : رضا ابراهیم زاده سنو
- تعداد بازدید : 236
- تعداد فروش : 0