چکیده :

هدف از پژوهش حاضر ، آموزش جدول سودوکو با استفاده از بازی در درس ریاضی پایه اول دوره ابتدایی است. اين پژوهش با بررسي تاثير بازی در ميزان علاقه مندي و يادگيري دانش آموزان پايه اول ابتدايي از جدول شگفت انگيز، انجام شده است. جامعه آماري پژوهش ، شامل دانش آموزان پايه اول ابتدايي شهرستان مشهد مي باشد كه در سال تحصيلي 97-96 مشغول به تحصيل بودند .از اين جامعه ، تعداد 30 دانش آموز در قالب 2 كلاس ، به وسيله نمونه گيري خوشه اي مرحله اي انتخاب شدند. از طريق قرعه كشي ، يكي از كلاس ها به عنوان گروه آزمايش و دیگر کلاس به عنوان گروه كنترل انتخاب گرديد و در طول سال تحصيلي آموزش جدول شگفت انگيز به گروه آزمايش به وسیله ی بازی و به گروه كنترل طبق روش معمول كتاب رياضي اول دبستان ، انجام شد .با انجام چندین مرحله آزمون برای دانش آموزان هر دو گروه ، تجزيه و تحليل اطلاعات بدست آمده از آزمون ها نشان داد که آموزش جدول سودوکو مبتنی بر بازی در یادگیری مسائل ریاضی موثرتر است و یادگیری و میزان علاقه مندی دانش آموزان گروه آزمايش از جدول شگفت انگيز، به طور چشم گيري بيشتر از دانش آموزان گروه كنترل بوده است.

کلید واژگان :

بازی، جدول سودوکو، كتاب رياضي اول دبستان، آموزش رياضي.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک