یکی از مطالبات جامعه ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استقرار ارزش های اسلامی در کلیه شئون جامعه به ویژه تصمیم گیری های حوزه اقتصادی و بازرگانی است. با نگاهی به متون مورد تدریس در مورد اصول مشتری مداری، مشاهده می شود که این منابع آکنده از آموزه های غربی بوده و در اغلب موارد در عمل نیز سرلوحه اقدامات مدیران بنگاه های اقتصادی قرار می گیرد. هدف اصلی در این پارادایم کسب حداکثر سود و سهم بازار است. در این مقاله سعی شده است همراه با مصادیق مستند به اصول مشتری مداری و روش¬های معامله از منظر اسلام پرداخته شود. این پژوهش با رویکرد کیفی و با استفاده از روش تحلیل محتوا انجام شده است. در نتیجه با مطالعه آیات قرآن کریم و سیره پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) و نظرات اندیشمندان اسلامی، اصول مطرح شده در مورد مشتری مداری که شامل عدالت و حق محوری، رضایت دو طرفه فروشنده و مشتری، راستی و درستی در معامله و عدم غفلت از یاد خداوند می باشند؛ استخراج گردیده است تا با معرفی آنها مساعدتی در سیاست گذاری های بنگاه های اقتصادی فراهم گردد.
کلید واژگان :مشتری، مشتری مداری، بازاریابی اسلامی، معامله، اسلام.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6154186525697494
- سال انتشار : 1397
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : هفتمین کنفرانس ملی کابردهای حسابداری و مدیریت در صنایع ایران با رویکرد تدوین و توسعه سنجههای کسب و کار
- برگزار کنندگان : موسسه آموزش عالی کار و انجمن حسابرسان داخلی ایران
- تاریخ ثبت : 1397/08/19 19:24:16
- ثبت کننده : امیرحسین باوفا
- تعداد بازدید : 191
- تعداد فروش : 0