چکیده :

امروزه با فشرده تر شدن رقابت جهانی و اهمیت نوآوری، سازمان ها گرایش بیشتری به استفاده از کارآفرینی نشان می دهند و جهت رقابت موفق در این محیط متغیر و پیچیده، به پرورش رفتار کارآفرینانه نیاز دارند. از سوی دیگر، ارزش و تاثیر دانش کارکنان و دانش سازمانی بر عملکرد و رقابت پذیری سازمان ها، بسیار حیاتی شده و مدیریت دانش بعنوان محرک اصلی در کسب شایستگی های ممتاز در نظر گرفته می شود. از این رو، پژوهش حاضر بر آن است تا به بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی در بانک های دولتی شهر رشت بپردازد. جامعه آماری این پژوهش، بانک های دولتی شهر رشت را در بر می گیرد. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفي ساده استفاده شده است. همچنین برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه و به منظور تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. پژوهش حاضر از جمله تحقیقات توصيفي- پیمایشی است و از نظر هدف، کاربردی می باشد. نتایج حاصل از پژوهش گویای این امر است که فرهنگ تسهیم دانش و فرهنگ استفاده از دانش بر تمایل به ایجاد نوآوری و فرهنگ نوآوری تاثیر دارند.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، کارآفرینی، سازمان، بانک، رشت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک