چکیده :

توجه به توسعه كارآفريني نوپا مي تواند يكي از شاخص هاي پايش تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي در كشور باشد؛ یکی از بزرگترین اشتباهات کانون کارآفرینی ایران و بقیه فعالان حوزه استارتاپ‌ها، این بوده‌ است که درگذشته کمتر در مورد معنی یک کسب و کار استارتاپی بحث و گفتگو شده است؛ نتیجه‌اش هم این شده‌ است که گروهي،«استارتاپ» را با «استارتاپ ویکند» اشتباه می‌گیرند، و گروهی هم هستند که استارتاپ‌ها را یک جور مد روز می‌پندارند و به ارزش‌هایی که شروع کردن یک استارتاپ می‌تواند برایشان داشته باشد باور ندارند.اين عدم شناخت باعث شده است كه اين فرصت ناب توسط نخبگان وجوانان كمترديده شده يا در تدوين برنامه واستراتژي هاي مناسب دچار اشتباه شوند.درصورتي كه به منظور تحقق سياستهاي اقتصاد مقاومتي نياز به پرورش شركت هاي نوپا ونوآور(استارت آپ ها)احساس مي شود.درهمين مسير كسب وكارهاي نوپا بايد استراتژي تامين نياز داخلي جامعه را به عنوان استراتژي اصليو هسته كسب وكار خوددرنظر گرفته وسپس به صادرات به عنوان فاز توسعه اي نگاه كنند؛ بنابراين بايد دراستراتژي هاي بازاريابي (توليدانبوه،تفكيكي وتمركزي وگوشه بازار)اولويت بازارداخلي وپوشش نيازهاي آن باشد. امیدواریم موفقیت آنها باعث انگیزه بیشتر در نسل بعدی از کارآفرینانی شود که صرفا به کارمندی و یا داشتن یک کسب و کار کوچک قانع نیستند. دراين مقاله سعي شده است به منظور معرفي وتحليل بيشتر ،ضمن تعريف استارت آپ(كسبوكار نوپا) ، استراتژي استارت آپ ها -كه نياز به گذر از ديد كسب وكار سنتي دارد -مورد بررسي قرار گيرد.

کلید واژگان :

اقتصاد مقاومتي،استراتژي ،استارت آپ ،كسب وكار نوپا ,STARTUP



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک