امروزه گروهی گردشگری را عنصری برای پیوند میان ملتها و ابزاری برای صلح جهانی و گفت و گوی تمدنها میدانند و گروهی دیگر از آن بهعنوان ابزاری برای تهاجم فرهنگی یاد میکنند. برخی گردشگری را بزرگترین و سود دهترین صنعت قرن 21 میدانند و گروهی دیگر وابستگی اقتصاد به را خطرناک و خانمانسوز میدانند. اما گسترهی گردشگری چنان گسترده است که تردیدی نیست پرداختن به تمام زوایای آن در این مقاله ممکن نیست. ساختار مقاله حاضر بر مبنای گردشگری نگارش شده است و در این امر نهایت تلاش بهمنظور جمعآوری اطلاعات از منابع علمی معتبر و اخذ نظر کارشناسان مرتبط انجام پذیرفته است. در ابتدا تعاریف فنی صنعت گردشگری و عوامل مؤثر بر رضایت گردشگران بیان شده است. سپس وضعیت توریسم در عصر فناوری و نیز عوامل خارجی مؤثر بر سیستم گردشگری مورد بحث واقع شده است. همچنین پژوهشهای انجامشده در زمینه بازاریابی و صنعت گردشگری نیز مورد اشاره قرار گرفته اند. در انتها ضمن بیان اثرات اقتصادی گردشگری به بررسی جایگاه ایران در شاخص رقابتپذیری سفر و گردشگری 2017 و نیز جایگاه ایران در بین کشورهای خاورمیانه پرداخته شده است.
کلید واژگان :واژه های کلیدی: توریسم، عصر فناوری، بازاریابی، اقتصاد، ایران.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6154697491586107
- سال انتشار : 1397
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم مدیریت و حسابداری ایران
- برگزار کنندگان : دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم مدیریت و حسابداری ایران
- تاریخ ثبت : 1397/10/18 22:45:15
- ثبت کننده : نامشخص
- تعداد بازدید : 232
- تعداد فروش : 0