چکیده :

در عصر حاضر استفاده از رسانه ها و وسايل ارتباط جمعي و به ويژه فناوري هاي نوين در حوزه روابط عمومي از اهميت ويژه اي برخوردار است چرا که مخاطبان امروز با گذشته بسيار متفاوتند و عدم توجه به نيازها و راه هاي ارتباطي آنها باعث کاهش اقبال و خدشه دار شدن برند و هويت سازماني خواهد شد. در چند سال اخير تلفن هاي همراه هوشمند و شبکه های اجتماعی مجازي مبتنی بر آن به عنوان پديده مهم و نوظهور قرن 21 نويد بخش دنيايي جديد در عرصه ارتباطات انساني شده است چرا که روزانه ميليون ها نفر از انسان ها در سراسر دنيا از اين شبکه ها استفاده مي نمايند و هر روز بر تعداد آمار کاربران آن نيز افزوده مي گردد. بر اين اساس در پژوهش حاضر با روش کیفی از نوع پدیدار شناسی در ميان 24نفر از کاربران حرفه اي شبکه هاي اجتماعي مجازي در شهر اصفهان سعي شد اطلاعات آنها با مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری و با روش هفت مرحله ای کلایزی مورد تحلیل قرار گيرد. يافته هاي اين پژوهش شامل: 1-اطلاع رساني اداري و سازماني، 2-دسترسي آزاد به جريان اطلاعات3،-کسب اطلاعات سیاسی، اقتصادي، اجتماعي و...،4-اشتراک مطالب علمی و تخصصي، 5-یاد آوری مناسبت ها و وقايع و 6-استفاده تبلیغی، بازرگانی و تجاری بود که در ادامه بدان پرداخته شده است. يافته ها نشان داد شبکه هاي اجتماعي مجازي تلفن همراه داراي کارکردهاي مفيد و موثري است که با استفاده از آن مي توان تحقق يک روابط عمومي هوشمند را تسهيل نمود.

کلید واژگان :

شبکه های اجتماعی، شبکه هاي مجازي، روابط عمومي الکترونيک، روابط عمومي هوشمند



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک