چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر ارتباطات سازمانی بر مدیریت بحران درشرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه زاهدان انجام گرفته است. روش پژوهش حاضرتوصیفی و از لحاظ هدف کاربردی است. که قلمرو زمانی بهار 97تا تابستان 97 بوده است روش پژوهشی که برای این پژوهش برگزیده شده است با استفاده از پرسشنامه می باشد که به طور کامل در ادامه توضیح داده می شود. جامعه آماری پژوهش حاضر همه کارکنان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه زاهدان که به تعداد چهارصد نفر می باشند انتخاب شد. برای نمونه آماری پژوهش حاضر از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است.ضمنا برای تعداد نمونه ما از جدول کوکران که برابر 196 نفر است استفاده شده است. از آنجایی که تعداد کل کارکنان چهارصد نفر بوده ما 196 عنوان نمونه انتخاب کرده سپس پرسشنامه¬ای که شامل9 متغیر و 36سوال بود بین کارکنان پخش کرده داده¬ها را جمع¬آوری کرده مورد تجزیه و تحلیل قرار داده برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار اس پی اس اس و پی ال اس استفاده شده که یافته¬های پژوهش حاضر به این شرح است یافته های پژوهش نشان دهنده تایید تمام فرضیه ها می باشد. بین ارائه¬ی اطلاعات بهنگام بر ارتباطات سازمانی تاثیر معنی دار و متوسطی دارد. بین ارائه¬ی اطلاعات مناسب و ارتباطات سازمانی تاثیر معنی¬دار و قوی دارد. بین ارائه¬ی اطلاعات صحیح و ارتباطات سازمانی تاثیر معنی دار و قوی دارد. بین ارائه¬ی اطلاعات کامل و ارتباطات سازمانی تاثیر معنی دار و قوی دارد. بنابراین بین ارائه¬ی سریع اطلاعات و ارتباطات سازمانی تاثیر معنی¬دار و قوی دارد. بین بازخور و ارتباطات سازمانی تاثیر معنی دار و قوی دارد. بین کانال¬های ارتباطی و ارتباطات سازمانی تاثیر معنی دار و قوی دارد. بین ارتباطات سازمانی و مدیریت بحران تاثیر معنی دار و قوی دارد.

کلید واژگان :

مدیریت بحران، ارتباطات سازمانی،بازخور، کانال های ارتباطی،ارائه اطلاعات



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک