با ظهور شبکه¬های اجتماعی مجازی، روابط انسان¬ها در اینترنت شکل تازه¬ای به خود گرفته است. رسانه¬های اجتماعی اشکال دیگر ارتباطات کامپیوتر محور را با یکدیگر ادغام کرده و به تبع آن چشم¬انداز رسانه¬ها، شیوه¬های تعامل افراد و تأمین نیازهای کاربران را دگرگون ساخته¬اند (روسن و همکاران،2013). امروزه شمار کثیری از کاربران با اهداف مختلف در شبکه¬های اجتماعی مجازی عضو شده و به فعالیت¬های گوناگون می¬پردازند (بارتو،2014). سازمانها چه کوچک و چه بزرگ در رسانههای اجتماعی وارد شده¬اند و سعی دارند آرامآرام فواید آن را کشف کنند. آنها از توییتر استفاده کرده¬اند، در فیسبوک صفحه¬های طرفداران خود را ایجاد کرده¬اند و در یوتیوب فیلم ویدئویی گذاشته¬اند و شاید در اواخر قرن بیستم وبسایت ساختهاند (کاپلن و همکاران،2010). سازمانها امروزه احساس می¬کنند که رسانه¬های اجتماعی وسیله¬ای برای تجارت هستند و خواهند بود و آنها باید بر این موج سوار شوند (گالوتر و همکاران،2010). رسانه¬های اجتماعی از طریق تبلیغات و بازاریابی، توانایی جذب مخاطبان خود را بسیار بالا برده و افزایش همکاری با سایت¬های دیگر نیز به رشد تعداد کاربران آن کمک می¬کند (چانگ ،2012). درواقع بازاریابی رسانه¬های اجتماعی، یک استراتژی بازاریابی اینترنتی می¬باشد که باعث کسبوکار در سازمان و رسیدن به جامعه هدف می¬گردد، بازاریابی رسانه¬های اجتماعی شامل: تلاشی برای استفاده از رسانه¬های اجتماعی برای متقاعد کردن مصرف¬کنندگان یک شرکت، برای استفاده از محصولات و یا خدمات ارزشمند می¬باشد (مونتینگا و همکاران،2011). هدف اصلی بازاریابی رسانه¬های اجتماعی ایجاد یک کسبوکار بر پایه مشتری مداری و اعتبار یک شرکت بهمنظور توسعه و مدیریت کاری می¬باشد (کیم،2012). هیچکس نمی¬تواند ادعا کند که در عرصه بازاریابی رسانه¬های اجتماعی فقط مزایا و منافع نهفته است. بلکه در بازاریابی رسانه¬های اجتماعی همانند تمامی ابعاد زندگی، معایب و محاسن توأمان و در کنار یکدیگر وجود دارد (روسن و همکاران،2013).
کلید واژگان :بازاریابی،رسانه اجتماعی، برند
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6154944088734967
- سال انتشار : 1397
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : چهارمین کنفرانس جامع و ملی اقتصاد مقاومتی
- برگزار کنندگان : مازندران- بابلسر- شبکه پژوهشگران ایرانی
- تاریخ ثبت : 1397/11/17 11:44:47
- ثبت کننده : دکتر محمد تقی پور(تالش)
- تعداد بازدید : 164
- تعداد فروش : 0