چکیده :

این پژوهش یک مطالعه توصیفی و مروری می باشد که هدف آن مروری بر بازاریابی اینترنتی و اثرات آن بر صادرات می باشد. نتایج حاصل از پژوهش های مختلف نشان داد که امروزه ارائه بهترین عملکرد در زمینه بازاریابی و صادرات، به اساسی ترین دغدغه مدیران شرکت های تولیدی مبدل شده است و مدیران می کوشند تا با بهره گیری از تکنیک های مختلف، به عملکرد برتر دست یابند و در این راستا قابلیت های بازاریابی از عوامل مؤثر در دستیابی به مزیت رقابتی و عملکرد برتر برای شرکت ها محسوب می شوند. قابلیت های بازاریابی، فرایند های منسجم طراحی شده جهت بکارگیری دانش جمعی، مهارتها و منابع شرکت برای تولید وعرضه محصولات وخدمات سازگار با الزامات بازار و نیازهای رقابتی می باشد. بازاریابی اینترنتی یک انقلاب صنعتی جدید در قرن بیست و یکم محسوب می شود و با جهانی شدن بازار، رو به پیشرفت و توسعه است. امروزه اینترنت یک عامل تجاری مهم بوده و سریع تر از هر فناوری ارتباطی دیگری رشد کرده و بازارهای جهانی را بیشتر از سایر فنآوری های رسانه ای متحول کرده و دسترسی آسان به اطلاعات، قدرت مصرف كنندگان را بيشتر ساخته است. با وجود اينكه اينترنت به عنوان مؤثرترين ابزار بازاريابي الكترونيكي با پوشش جهاني امكان دسترسي شركت‌ها به بازارهاي جهاني را ميسر ساخته است، اما بسياري از شركت ها نسبت به استفاده از آن در بازارهاي صادراتي سر در گم هستند. بنابراین فهم الگوهای رفتاری مصرف کنندگان در این فرهنگ ها و کشورهای مختلف مهم است. برخي از محققان معتقدند كه اينترنت تنها يك دستاورد ساده تكنولوژي اطلاعاتي مدرن نيست، بلكه نقش برجسته‌اي در افزايش عملكرد تجاري شركت‌ها به خصوص شركت هاي كوچك و متوسط كه با محدوديت منابع مواجه هستند دارد.

کلید واژگان :

بازاریابی اینترنتی، عملکرد صادراتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک