بقا در گسترۀ صنایع بینالمللی و رقابتی با در نظر گرفتن بحرانهای اقتصادی، احتیاج به دگرگونی فرآیندهای کسبوکارِ موجود به ساختارهای چابک و نزدیک به دیدگاه مشتری دارد و علم و دانش به عنوان یک نیروی قدرتمند، نقشی محوری در این دگرگونی دارد. کیفیت بستهبندی کالا بر رفتار مصرفکننده، از جمله عوامل تأثیرگذار بر رفتار مشتریان است. موضوع: بررسی استراتژیهای بستهبندی چابک در افزایش فروش و صادرات است. اهداف: بررسی بستهبندی از نگاهی کاربردی و اجرایی با هدف کمک به کسبوکارها، کشاورزی و صنایع ملی کشور، آسیبشناسی و شناخت موانع، تشریح فرصتها با هدف افزایش صادرات ملی روش تحقیق: پژوهش حاضر یک تحقیق توصیفی - مقطعی بود که در آن جمعآوری اطلاعات از طریقِ دانش تخصصی نویسندگان در حوزۀ بستهبندی، مطالعۀ کتابخانهای، پایگاههای داده مهم و شناخته شدۀ علمی و پژوهشی و با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با روایی و پایایی پژوهشهای کیفی صورت گرفت. در این مطالعه، تلاش شد از جدیدترین مقالات مرتبط با موضوع استفاده شود. دستاوردها: نتایج تحقیق نشان داد که اگر میخواهیم در حوزۀ فروش محصولات تولیدی و رونق کشاورزی و صنایع، تغییرات مثبت و راهبردی با هدف صادرات و توسعۀ صادرات ایجاد نماییم، راهکاری جز استفاده از رویکرد مدیریت به شکل چابک، محتوامحور و کاربردی برای بهبود استراتژیهای بستهبندی محصولات نداریم.
کلید واژگان :بسته بندی، صادرات، استراتژی، مدیریت چابک، افزایش فروش، توسعۀ صادرات، بستهبندی چابک
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6155630587666456
- سال انتشار : 1397
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : ششمین کنفرانس ملی تازه یافته ها در مدیریت و مهندسی صنایع با تاکید بر کار آفرینی در صنایع
- برگزار کنندگان : دانشگاه پیام نور استان سمنان
- تاریخ ثبت : 1398/02/06 23:41:16
- ثبت کننده : نامشخص
- تعداد بازدید : 267
- تعداد فروش : 0