چکیده :

بقا در گسترۀ صنایع بین‌المللی و رقابتی با در نظر گرفتن بحران‌های اقتصادی، احتیاج به دگرگونی فرآیندهای کسب‌وکارِ موجود به ساختارهای چابک و نزدیک به دیدگاه مشتری دارد و علم و دانش به عنوان یک نیروی قدرتمند، نقشی محوری در این دگرگونی دارد. کیفیت بسته‌بندی کالا بر رفتار مصرف‌کننده، از جمله عوامل تأثیرگذار بر رفتار مشتریان است. موضوع: بررسی استراتژی‌های بسته‌بندی چابک در افزایش فروش و صادرات است. اهداف: بررسی بسته‌بندی از نگاهی کاربردی و اجرایی با هدف کمک به کسب‌وکارها، کشاورزی و صنایع ملی کشور، آسیب‌شناسی و شناخت موانع، تشریح فرصت‌ها با هدف افزایش صادرات ملی روش تحقیق: پژوهش حاضر یک تحقیق توصیفی - مقطعی بود که در آن جمع‌آوری اطلاعات از طریقِ دانش تخصصی نویسندگان در حوزۀ بسته‌بندی، مطالعۀ کتابخانه‌ای، پایگاه‌های داده مهم و شناخته شدۀ علمی و پژوهشی و با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با روایی و پایایی پژوهش‌های کیفی صورت گرفت. در این مطالعه، تلاش شد از جدیدترین مقالات مرتبط با موضوع استفاده شود. دستاوردها: نتایج تحقیق نشان داد که اگر می‌خواهیم در حوزۀ فروش محصولات تولیدی و رونق کشاورزی و صنایع، تغییرات مثبت و راهبردی با هدف صادرات و توسعۀ صادرات ایجاد نماییم، راهکاری جز استفاده از رویکرد مدیریت به شکل چابک، محتوامحور و کاربردی برای بهبود استراتژی‌های بسته‌بندی محصولات نداریم.

کلید واژگان :

بسته بندی، صادرات، استراتژی، مدیریت چابک، افزایش فروش، توسعۀ صادرات، بسته‌بندی چابک



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک