چکیده :

با توجه به اين که سرنوشت جامعه به دست افراد خلاق رقم می خورد در اقدام پژوهی که انجام دادم يك سری برنامه ريزی، مشاهده و تفكر گنجانده شده است و سعی شده تا ريشه ی مسئله ی خلاقيت در دانش آموزان بررسی شود. يادگيری دانش آموزان بايد توام با لذت و فعاليت باشد که آن را از طريق اطلاع رسانی خانواده ها از طريق کلاس های آموزش خانواده ، استفاده از روش های تشويق و اجرای طرح های جديد برای رشد و پرورش خلاقيت دانش آموزان و همچنين تمرينات ويژه دانش آموزان و به کارگيری روش تدريس فعال و پويا و تلفيق دروس با عناصر هنر و از روش مشاهده به صورت تهيه عكس ... از جمله کارهايی بود که با همكاری مدير مدرسه و ساير همكاران انجام دادم و پس از اقدامات انجام شده به اين نتيجه رسيديم که شرط اول موفقيت اين است که معلمين روحيه اعتماد به نفس را در دانش آموزان تقويت کنند و در پايان راهكارها و پيشنهادهايی جهت ايجاد کلاسی خلاق ارائه گرديده است. اميد است اين اثر بتواند سهمی در شكوفايی و باروری تفكر خلاق همه ی دانش آموزان اين سرزمين داشته باشد و معلمان در هر دوره تحصيلی بتوانند به تقويت تفكر خلاق بپردازند و بدين سان بتوانند پرهای بسته دانش آموزان را بگشايند و آنها را همچون همای سعادت بر بلندای جامعه به پرواز در آورند.

کلید واژگان :

افراد خلاق، اقدام پژوهی، برنامه ريزی، خلاقيت، تشويق



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک