چکیده :

هدف پژوهش حاضر کاهش یا مرتفع نمودن اختلالات و مشکلات یادگیري در درس املا می باشد که در دانش آموزان پایه اول صورت گرفته است در این مقاله از روش توصیفی که جنبه عینی، واقعی و وصف نگاري دارد استفاده شده است مزایاي این روش بهره گیري از شاخص هاي آماري از قبیل درصد و نمودار می باشد. براي جمع آوري اطلاعات مورد نیاز از روش هاي مشاهده، مصاحبه و آزمون هاي مختلف استفاده شده است. این امر با همکاري اولیاي دانش آموزان، همکاران شاغل در مدرسه و مدیر مدرسه تحقق یافته تا بدین وسیله اطلاعات معتبر و کاملا قابل اعتمادي را در اختیار اینجانب قرار دهد. که به منظور بررسی مشکل املایی به صورت مطالعه با ارائه تمرین هاي موثر در آن، استفاده شده است. نتیجه ارزیابی و طرح هاي اجرا شده نشان می دهد که ارائه ي تمرین ها و فعالیت هاي نوشتاري، مقایسه ي حروف هم صدا و هم شکل، ارائه ي کلماتی که با آن ها بیشتر سر و کار دارند، تمرین هایی براي تمیز دیداري و شنیداري، براي دانش آموزان پایه اول موثر است. بنابراین با استفاده از این روش ها، می توان دانش آموزانی را که دچار این اختلال هستند یاري کرد تا در امر تحصیل خود موفق باشند.در پژوهش، مشکل املایی دانش آموزان را تا 90 % برطرف شده است

کلید واژگان :

مشکل املایی، تمرینهاي موثر، دانش آموز، تمیز دیداري



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک