چکیده :

آموزش و پرورش نوین برای بهره گیری از امکانات و فرصت هایی که عصر اطلاعات و فاوا به همراه داشته است، باید عناصر و بخش های مختلف خود را با تحولات الکترونیکی و احتیاجات عصر جدید همگام و همساز کند. معلمان که از عناصر مهم سیستم آموزشی و مجریان اصلی ورود و کاربرد موفقیت آمیز فاوا در نظام آموزشی اند، باید نگرش و آمادگی الکترونیکی لازم را برای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و مزایای آن در فرآیند آموزش و یادگیری را داشته باشند. هدف از پژوهش حاضر، بررسی نگرش و میزان آمادگی معلمان مدارس مقطع متوسطه اول شهر اصفهان در زمینه بکارگیری فاوا در آموزش (آموزش الکترونیکی)، بوده است. این پژوهش از لحاظ ماهیت کاربردی و توسعه ای، به لحاظ روش گردآوری اطلاعات، پیمایشی و میدانی، و به جهت روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای بوده که داده های گردآوری شده با استفاده از نرم افزارهای آماری Spss , Excel به صورت توصیفی و استنباطی و به کمک آزمون های استنباطی تی تک نمونه ای و همبستگی رتبه ای اسپیرمن مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته های پژوهش حاکی از این است که عوامل و متغیر های از قبیل رضایت شغلی، میزان تحصیلات، سن بر نگرش، میزان آمادگی و کاربرد فاوا در آموزش توسط معلمان، مؤثر است. نتیجه دیگر آنکه بین متغیر های نگرش معلمان به فاوا، میزان آمادگی معلمان و کاربرد فاوا در آموزش، همبستگی معناداری مثبتی وجود دارد

کلید واژگان :

فاوا، نگرش به فاوا، ميزان آمادگي، معلمان، آموزش الكترونيكي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک