چکیده :

این مقاله به بررسی شیوه های مسوولیت اجتماعی شرکتها موجب تقویت اعتماد مشتریان و کارکنان در شرکت می شود درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس 4 که پایتخت اقتصادی کشور به شمار می رود و از موقعیت ممتاز جغرافیایی برخوردار است می پردازد . همچنین بعنوان یك واحد اقتصادی و انرژی میبایست هرچه زودتر فناوری اطلاعات را برای توسعه مسولیت اجتماعی خود به خدمت گرفته و از این رهاورد جایگاه خود را در کشور ارتقاء دهد. بدین منظور در این تحقیق به بررسی اثرات فناوری اطلاعات بر مسوولیت اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس توجه ویژه ای شد . این تحقیق از نوع توصیفی-تحلیلی است و رویکرد مورد استفاده در این تحقیق، پویایی شناسی سیستم ها می باشد که از شناخته شده ترین روشهای تحلیل سیستم های پیچیده است. که ضمن مدلسازی و شبیه سازی فناوری اطلاعات با هدف افزایش عملکرد مسولیت اجتماعی، بدین وسیله با تاکید بر اهمیت و جایگاه آنها در سازمان، رابطه و تاثیر فناوری اطلاعات بر مسولیت اجتماعی نیز بررسی گردید. در این پژوهش جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از روش مصاحبه از 11 خبره سازمانی و آمار و اطلاعات سازمانی استفاده شده است. در این تحقیق، مسئولیت اجتماعی سازمانی به 4 پارامتر )اقتصادی، قانونی، اخلاقی، داوطلبانه( تفکیك شده و هر پارامتر به طور جداگانه در مقابله با فناوری اطلاعات، مورد بررسی قرار گرفته است و به تاثیر فناوری اطلاعات در عمل به این تعهدات و سهولت تعامل با ذی نفعان به ویژه جامعه پیرامونی میپردازد. وضعیت مدل نشان دهنده این بود که سازمان از منظر ابعاد مسوولیت اجتماعی در حال بهبود است. این در حالیست که با افزایش در بهبود فاکتورهای فناوری اطلاعات می توان رشد بهبود ابعاد مسولیت اجتماعی را نیز افزایش داد.

کلید واژگان :

فناوری اطلاعات ، مسوولیت اجتماعی ، منطقه ویژه اقتصادی پارس ؛ سیستم



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک