چکیده :

یافتن منابع، انجام ارزیابی، مذاکره، سفارش، تحویل، « : تجارت الکترونیک واژهای است که در سادهترین تعریف عبارت است از پرداخت و ارائه خدمات پشتیبانی که به صورت الکترونیکی انجام میشود. بنابراین تجارت الکترونیک روشی است که بر اساس آن اطلاعات، محصولات و خدمات از طریق شبکههای ارتباطات کامپیوتری خرید و فروش میشود. در آغاز تجارت الکترونیک به معنای فرآیند انجام اعمال تراکنش الکترونیکی مورد نظر بود، اما معرفی پروتکلهای امنیتی و اشتراک خط دیجیتال 3 که ارتباط مستمر با اینترنت را اجازه میداد . تجارت الکترونیک شامل خرید و فروش، بازاریابی و خدمت رسانی برای محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق اینترنت و سایر شبکه ها است. در این مقاله ابتدا به تشریح مفهوم تجارت الکترونیک پرداخته شده است و به ذکر نکات مهم برای به کارگیری آن در سازمان ها اشاره شده است. در ادامه به بیان زیرساخت های مناسب که جهت بکارگیری این فناوری پرداخته شده و سپس با توجه به تحقیقات انجام شده و شواهد موجود به بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی اجرای این فناوری در کشور پرداخته شده است .

کلید واژگان :

تجارت الکترونیک ؛ اینترنت ؛ کسب و کار ؛ فرصت ها ؛ موانع ؛ بازار



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک