چکیده :

امروزه دانش و اطلاعات، شکاف بین جوامع و ملت های مختلف را نشان می دهد. بنابراین چالش اصلی که بسیاری ازسازمانهای امروزی با آن روبه رو هستند، نیروی انسانی دانا و توانمند می باشد. سازمانها دارای منابع بیشماری هستند که، منابع انسانی مهمترین و ارزشمندترین سرمایه سازمان محسوب می شود. بررسی مطالعات در سطح جهان نشان می دهد، که توانمند سازی نیروی انسانی در سه رویکرد ارتباطی، انگیزشی و شناختی تاثیر بالایی بر بهبود عملکرد سازمانها دارد. توان و بقاء هر سازمان تا حد زیادی به توانایی ها، مهارتها، دانش و تخصصهای مختلف نیروی انسانی بستگی دارد و هر چه افراد آمادگی بیشتری داشته باشند بهتر می توانند در ارتقاء سطح کارایی، اثربخشی و بهره وری سازمان سهیم باشند. امروزه که تمام سازمانها به نوعی از پیشرفت سریع تکنولوژی متاثر هستند، برای حفظ و ماندگاری خویش ناچارند دگرگونیهایی همسو با این پیشرفت را در همه ابعاد سازمان خود بوجود آورندکه، زیر بنا و نقطه شروع همه این تغییر و تحولات، توانمندسازی کارکنان می باشد. سرعت پیشرفت تکنولوژی و تبادل اطلاعات روز به روز در حال افزایش است. از این رو، مناسبترین روش برای جلوگیری از زوال و حفظ حیات سازمان و غلبه بر رقبا و ایجاد مزیت رقابتی در سازمان، توانمد سازی کارکنان می باشد، که زمینه ساز این امر توجه به موضوع مدیریت دانش است. لذا هدف از این مطالعه تبیین نقش نقش ابعاد مدیریت دانش درتوانمندسازی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان می باشد. روش مورد استفاده در این تحقیق پیمایشی و نحوه گرداری اطلاعات نیز به صورت پرسشنامه می باشد. همچنین جامعه اماری تحقیق حاضر کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجاناست.

کلید واژگان :

مدیریت دانش ، توانمند سازی کارکنان ، دانشگاه آزاد اسلامی ، زنجان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک