چکیده :

هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی رابطه آموزش در توسعه یادگیری حسابدا ری منابع انسانی می باشد. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی بوده و جامعه آما ری مدیران سازمان امور مالیاتی غرب تهران بوده که به کمک جدول گرجسی و مورگان و از روش نمونه گیری تصادفی ساده با تخصیص متناسب تعداد 56 نفر به عنوان نمونه آما ری انتخاب شده است. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه معتبر برگرفته از مدل دهار ) 2015 ( و صدوقی ) 1392 ( با پایایی 795 / 0 بود. روایی صو ری و محتو ایی پرسشنامه ها با استفاده از نظرات چند تن از متخصصین مدیریتی خوب ارزیابی و تایید شده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی)شامل: آزمون کولموگرو ف- اسمیرنف، آزمون همبستگی اسپیرمن و آزمون فریدمن( به کمک نرم افزار SPSS انجام شده است.یافته های تحقیق حاکی از این است که عوامل دسترسی به آموزش، مزایای آموزش، حمایت از آموزش از جمله عوامل موثر بر توسعه یادگیری حسابداری منابع انسانی سازمان ا مور مالیاتی غرب تهران می باشد. نتایج نشان دادند آموزش منابع انسانی نقش بسیار مهمی درایجاد یادگیری درکارکنان دارد. منابع انسانی پس از کسب آموز شهای لازم، در راستای توسعه و تلاش برای رسیدن به اهداف سازمانی به خودکارآمدی میرسند. یکی از معیارهای سنجش و هزینه یابی نیروی انسا نی به عنوان منابع اصلی هر سازمان حسابدا ری منابع انسانی است که عملکرد سازمان را بهبود بخشیده و همچنین با اعتقاد راسخ به نقش کیفی نیروی انسانی در پرتو آموزش و یادگیری، حفظ و نگهداری و بهسازی این عناصر حساس، باعث افزایش بهره وری و درنهایت توسعه سازمان می شود. در نهایت آموزش میتواند به توسعه یادگیری ازجمله یادگیری حسابداری منابع انسانی منجر شود .

کلید واژگان :

آموزش، توسعه یادگیری ، حسابداری منابع انسان ی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک