چکیده :

اختلالات ویژه یادگیری در طبقۀ اختلال های عصبی‑ تحولی قرار دارد و به صورت مشکلات یادگیری و نارسایی در کسب مهارت های تحصیلی متناسب با سن، در سال های اولیه تحصیلی آشکار می گردد. از آن جایی که مادران دانش آموزان بااختلالات ویژه یادگیری در معرض عوامل تنش زای زیادی همچون استرس قرار دارند، به نظر می رسد از جمله درمان هايي كه مي تواند بر بهزيستي روانشناختي و تنظيم هيجان این مادران اثربخش باشد، آموزش ذهن آگاهي است . (متین و همکاران، 1397؛ کینان- مانت و همکاران، 2016)که به عنوان يك احساس بدون قضاوت و متعادل از آگاهي تعريف شده است كه به واضح ديدن و پذيرش هيجانات و پديده هاي فيزيكي، همانطور كه اتفاق مي افتند، كمك مي كند(علیزاده،1398) . هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان اثربخشی جلسات آموزش ذهن آگاهی بر بهزیستی روانشناختی و تنظیم هیجانات درمادران دانش آموزان بااختلالات ویژه یادگیری می باشد

کلید واژگان :

ذهن آگاهي، بهزیستی روانشناختی ، تنظیم هیجانات ، اختلالات ویژه یادگیری



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک