چکیده :

در طول زندگی فرد با شرایط اضطراری یا بحرانی زیادی مواجه می شود. کل جهان توسط تعدادی از موارد اضطراری تهدید می شود که فقط در موقعیت کشور، جغرافیای آن، تعداد و اندازه شرکت های صنعتی و غیره متفاوت است. تفاوت بزرگ بین کشورهای مدیترانه مانند جمهوری چک و کشورهای واقع در کنار دریا مانند فیلیپین نیز وجود دارد. کشورهایی که در کنار دریا قرار دارند باید برای شرایط بحرانی مانند طوفان، سونامی و غیره که کشورهای مدیترانه ای را تهدید نمی کند، آماده شوند. مدیریت اطلاعات در یک بحران نیازمند مهارت‌ها و تخصص‌های کلیدی است و چالش‌های زیادی را به همراه دارد که هدف این تحقیق ارائه مدیریت اطلاعات و ارتباطات در شرایط اضطراری و بحرانی می باشد. فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت اطلاعات در آمادگی، هشدار، تأثیر و واکنش را در برابر بحران تغییر داده است و بینش هایی در مورد تحقیقات و عملکرد فعلی برخی از پاسخ ها را ارائه می دهد. ابزارهای اساسی هنوز هم بسیار مرتبط هستند و در مورد احتمالات محیط های اطلاعاتی فعلی و آینده و اینکه چگونه می توان منابع اطلاعاتی کلیدی مانند اطلاعات کلامی و بصری را ضبط، ذخیره و استفاده کرد بحث می کنند. نقش رادیو اجتماعی در شرایط اضطراری ناشی از بلایای نیز نقش مهمی دارند. گزارش‌های پس از بحران، درس‌های اطلاعاتی و ارتباطی آموخته‌شده از بلایا را که در آن چالش‌های بی‌شماری وجود دارد، توصیف می‌کنند. آن¬ها اهمیت انتخاب ابزارهای فناوری مناسب برای جلوگیری از اضافه بار اطلاعات، کمبود اطلاعات، هماهنگی و ادغام آن و انتخاب کانال مناسب برای انتشار اطلاعات را نشان می دهند.

کلید واژگان :

ارزیابی خسارات و نیازها، مدیریت اطلاعات، گزارش وضعیت، مرکز عملیات اضطراری، شرایط بحرانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک