چکیده :

این مقاله با هدف بررسی تاثیر کلاس های توجیهی دانش خانواده بر تغییر عملکرد رفتاری دانش آموزان متوسطه مدرسه شهید بهشتی در سال تحصیلی 1401-1402 انجام گرفته می باشد. جامعه آماری مقاله حاضر کلیه دانش آموزان متوسطه مدرسه شهید بهشتی در سال تحصیلی 1401-1402 به تعداد 780 نفر بودند. با توجه به اینکه روش انجام مقاله نیمه تجربی با دو گروه آزمایش و گواه می باشد، و به طور خوشه‌ای انتخاب و از مدرسه یک کلاس پایه متوسطه با 24 دانش آموز به طور خوشه‌ای(یک کلاس گروه آزمایش و یک کلاس گروه کنترل) به عنوان نمونه‌ی مقاله مورد نظر انتخاب شدند. در مجموع 84 دانش آموز انتخاب شدند. برای سنجش تغییر عملکرد رفتاری دانش آموزان و از پرسشنامه عوامل موثردر بروز ناهنجاری های رفتاری دانش آموزان نادری جهرمی و همکاران (1391) استفاده شده است. داده‌های خام با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند. با جمع آوری نمرات پیش آزمون و پس آزمون مربوط به دو گروه ابتدا آزمون نرمال بدون متغیرها انجام شد. تحلیل کوواریانس انجام شد. شرط برابری شیب های رگرسیون میان پیش آزمون و پس آزمون دو گروه بررسی شده است. سپس آزمون مقایسه میانگین دو جامعه از طریق T test انجام شد. نتایج این پژوهش نشان داد که تفاوت بین دو گروه آزمایش و کنترل معنادار بوده و کلاس هاس آموزش خانواده، بر تغییر عملکرد رفتاری دانش آموزان تأثیر مثبت و بسزایی داشته می باشد.

کلید واژگان :

کلاس های آموزش خانواده، تغییر عملکرد رفتاری، دانش آموزان



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک