امروزه بسیاری از سازمان ها و شرکت ها به شدت درگیر بازار بین الملل هستند؛ در حالی که بسیاری دیگر در همان صنعت یا خدمت، علاقه و انگیزه کمتری برای بازاریابی و فروش محصولات یا خدمات خود در خارج از مرزهای خویش نشان میدهند. بازاریابی بین المللی در سالهای اخیر اهمیت بسزایی برای سازمان ها، شرکت ها و حتی دولت ها در سراسر جهان پیدا کرده است. مهارت و دانش بازاریابی در سال های گذشته، آنچنان اهمیت پیدا کرده که آن را میتوان به عنوان یکی از اجزای مهم و ضروری، برای ماندگاری و بقای سازمانها و کشورها برشمرد. تعداد زیادی از کشورهای پیشتاز و پیشرفته به این نکته کلیدی پی برده اند که بازارهای داخلی به دلیل رشد محدود جمعیت، بازارهای اشباع شده، رقابت شدید و محیط بازاریابی نامساعد، فرصت محدودی را برای رشد و توسعه آنها ایجاد نموده است. لذا به دلیل فرصتهایی که بازارهای بینالمللی، از نظر رشد و توسعه و سود ایجاد می کنند، هوشمندانه به سوی آن گام برداشته و موفقیت های چشمگیر و ارزشمندی را کسب کردهاند. در این مقاله ابتدا ضرورت و اهمیت بازاریابی بین المللی بررسی گردیده، سپس به مفهوم بازاریابی بین المللی پرداخته شده و در نهایت به تصمیمات اساسی در بازاریابی بین المللی پرداخته شده است.
کلید واژگان :بازاریابی، بازاریابی بینالمللی، تصمیمات اساسی در بازاریابی بینالمللی.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6169747490780168
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : چهارمین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت با رویکرد علوم پژوهشی نوین
- برگزار کنندگان : مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی
- تاریخ ثبت : 1402/07/24 20:18:27
- ثبت کننده : بهرام روحانی
- تعداد بازدید : 74
- تعداد فروش : 0