چکیده :

هدف از پژوهش حاضر تأثیر مدرسه در توسعه اخلاقی دانش آموزان؛ مطالعه موردی شهرستان بابل است. بر اساس موضوع تحقیق با توجه به ماهیت آن توصیفی و از نوع زمینه¬یابی می¬باشد. جامعه آماری تحقیق کلیه دانش آموزان مدارس راهنمایی شهرستان بابل که حدود 12000 نفر می باشند. نمونه آماری 200 نفر که از طریق خوشه-ای از 10 مدرسه پسرانه و 10 مدرسه دخترانه به صورت کاملا تصادفی انتخاب شده¬اند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته با 32 سوال بسته 5 ارزشی لیکرت بوده است (80 = α). داده ها در 2 سطح توصیفی و استنباطی مورد تحلیل واقع شده است. از آزمون خی دو و نرم افزار SPSS19 جهت استنباط نتایج استفاده شده است. یافته¬های تحقیق نشان می¬دهد که معلم، مدرسه در توسعه اخلاقی دانش آموزان نقش دارند. همچنین رفتار مدیران و کارکنان مدرسه در توسعه اخلاقی دانش آموزان موثر بوده و سیستم پاداش و تنبیه مدرسه با رویکرد توسعه اخلاقی دانش آموزان میتواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

کلید واژگان :

اخلاق، تربیت، مدرسه، دانش آموز



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک