چکیده :

هدف از این پژوهش بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی بر نیت کارآفرینی تأکید بر مهارت کارآفرینی است که از نظر هدف کاربردی و از روش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران و کارکنان کسب وکارهای صنعتی می باشد. جامعه نمونه بعد از محاسبه با فرمول کوکران 341 نفر درمجموع به روش نمونه گیری غیر تصادفی ساده انتخاب گردید. برای اندازه‌گیری متغیرها از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. آزمون مدل پژوهش بر اساس روش معادلات ساختاری و نرم‌افزار LISREL انجام گرفت. نتايج نشان داد تأثیر مسئولیت اجتماعی بر نیت کارآفرینی در کسب وکارهای صنعتی اردبیل تأکید بر مهارت های کارآفرینی تشدید می شود بطوریکه مهارت کارآفرینی افزايش يابد اين اثر قوی تر و اگر مهارت کارآفرینی ضعيف شود اين اثر ضعیف خواهد شد. اين موضوع بر اساس معني دار بودن و هم جهت بودن اثر مهارت کارآفرینی قابل استنباط است.

کلید واژگان :

مسئولیت اجتماعی، نیت کارآفرینی، مهارت کارآفرینی، کسب وکارهای صنعتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک