چکیده :

بررسی بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه که مسیر خود را با موفقیت طی می کنند، نشان داده است که یکی از مهمترین عوامل توسعه این کشورها، ظهور کارآفرینانی می باشد که عملکرد خود را به سرعت با تحولات روز هماهنگ می سازند.رشد و پیشرفت کارآفرینی برای حفظ موفقیت اقتصادی، از طریق ایجاد شغل، لازم و ضروری است. اگر چه بین رشد اقتصادی و شرکت های بزرگ، که قسمتی از سهم خود را در توسعه اقتصادی فراهم می نمایند، رابطه وجود دارد، اما نقش اصلی را فرایند کارآفرینانه، ایفا می کنند. تحقیق حاضر به بررسی و تحلیل عوامل تشکیل دهنده مفهوم کارآفرینی در شرکت والا صنعت پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان شرکت والا صنعت هستند که 24 نفر می باشند. سوالاتی بر اساس پرسشنامه در اختیار کارکنان این شرکت قرار گرفته و از این تعداد 19 نفر به پرسشنامه پاسخ داده اند. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار SPSS مورد تحلیل آماری قرار گرفته و در این راستا از آزمون T استفاده شده است. نتیجه تحقیق بیانگر این است که تمامی مولفه های به کار گرفته شده در پرسشنامه، رابطه مستقیمی با کارآفرینی و نوآوری در شرکت والا صنعت دارند.

کلید واژگان :

کارآفرینی، نوآوری، مزیت رقابتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک