چکیده :

عصر حاضر را «عصر ارتباطات» نامیده¬اند یعنی در این عصر به دلیل وجود کاربرد وسایل ارتباط‌جمعی که وسعت، نفوذ و تأثیرات آن‌ها بسیار زیاد است، ارتباطات جمعی شکل نوینی یافته و تحولات جامعه بشری را تحت¬الشعاع قرار داده است. رسانه¬ها به‌عنوان بخشی از ساختار نوین جامعه و یکی از دستگاه¬های فراگیر و گسترده در دسترس همگانی، در تمامی کشورها نقش حساس و مهمی را در زمینه¬های مختلف سیاسی، فرهنگی – اجتماعی، اقتصادی و ... ایفا می¬کنند. ﺩﺭ ﻋﺼﺮ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ، ﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎ ﺑﻪﺩﻧﺒﺎﻝ ﺟﺬﺏ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻭﺭﺯﺵ ﺑﺎ ﺟﺬﺍﺑﻴﺖ ﻭ ﻫﻴﺠﺎﻥﻫﺎﻱ ﺯﻳﺎﺩ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺭﻗﺎﺑﺘﻲﺍﺵ ﺑﺎﻋﺚ ﺟﻠﺐ ﺗﻮﺟﻪ ﻭ ﻧﻔﻮﺫ ﺩﺭ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻲﺷﻮﺩ. ﺭﻭﻳﺪﺍﺩﻫﺎﻱ ﻭﺭﺯﺷﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻭ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻧﻴﺎﺯ ﺑﻪ ﭘﻮﺷﺶ ﺭﺳﺎﻧﻪﺍﻱ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﺬﺏ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺑﺎ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻦ ﺑﻪ ﺭﻭﻳﺪﺍﺩﻫﺎﻱ ﻭﺭﺯﺷﻲ ﺳﻌﻲ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺭﻭﺯﺑﻪﺭﻭﺯ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻛﻨﻨﺪ. رسانه‌ها می‌توانند به عنوان ابزاری برای ترویج فرهنگ ورزش در جامعه عمل کنند. با توجه به اینکه ورزش به عنوان یک فرهنگ محسوب می‌شود، رسانه‌ها می‌توانند با ایجاد محتوای مناسب، به افزایش شناخت و آگاهی مردم از فواید ورزش پردازند. و قهرمان می سازند. الگوها را در جامعه به عنوان مدل های اخلاقی و ورزشی مطرح می كنند و گاه این اسطوره ها را از شكل مفهوم فرهنگی به فهم عامیانه تبدیل می كنند. بنابراین، نقش رسانه در توسعه ورزش بسیار چندگانه است و می‌تواند با تولید و ارائه محتوای مناسب، ایجاد انگیزه و تشویق فعالیت ورزشی، پشتیبانی از توسعه استعدادهای ورزشی جوانان و ترویج فرهنگ و گسترش ورزش در جامعه و به بهبود آن برندسازی کمک کند. از این رو در این مقاله به بررسی تاثیر مدیریت رساته های ورزشی در گسترش و توسعه ورزش و برندهای ورزشی پرداخته شده است.

کلید واژگان :

رسانه، ورزش، رسانه ورزشی، مدیریت ورزشی، برند ورزشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک