چکیده :

امروزه به دلیل پیشرفت های فناوری، کسب و کارها دگرگون شده و به سمت الکترونیکی شدن پیش می رود. تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی یکی از مشهودترین تمایلات در اقتصاد دیجیتالی است. در بازار اینترنتی نسبت به بازار سنتی این چالش وجود دارد که سازمان تجاری با رقبای بیش تری مواجه است و وفاداری مشتریان کم تر است. لذا در تجارت الکترونیکی، جذب، کسب اعتماد، رضایت و حفظ مشتریان برای سازمان تجاری مسیله ای مهم ودشوار است. هدف از اجرای پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتری در تجارت الکترونیک بوده است، روش این پژوهش توصیفی مقطعی بوده و جامعه آماری این پژوهش، 18 نفر از مشتریان لوازم یدکی محصولات ایران خودرو که در سال 1395 به صورت اینترنتی اقدام به خرید محصول کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته با 39 سوال گزینه ای بود. نتایج تحلیل های آماری بیانگر این است که رضایت مندی مشتریان از خرید خود به صورت اینترنتی در حد متوسطی قرار دارد.

کلید واژگان :

ایران خودرو ، تجارت الکترونیکی ، مدیریت ارتباط با مشتری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک