چکیده :

هدف از پژوهش حاضر شناسايي نيازهاي آموزشي شهروندان منطقه 19 تهران بر اساس سرفصل موضوعات آموزشي محيط زيست است. به اين منظور 6 موضوع آموزشي كه در زير مجموعه‌هاي حوزه محيط زيست طبقه‌بندي شد. اولويت‌بندي نيازهاي آموزشي شهروندان در حوزه محيط زيست يكي از دغدغه‌هاي دست اندركاران و مديران اجرايي شهر تهران است.جامعه مورد بررسي كليه شهروندان ساكن در منطقه‌ي19 تهران در نيمه اول سال1387 بود كه تعداد آن‌ها 315/248 نفر(64285 خانوار) بود و بر اساس جدول مورگان، 384 نفر از طريق روش نمونه‌گيري تصادفي خوشه‌اي انتخاب شدند. روش تحقيق توصيفي- پيمايشي و ابزار اندازه گيري پرسشنامه محقق ساخته بود.پس از توصيف اطلاعات جمع آوري شده از گروه نمونه جهت تجزيه و تحليل داده‌ها از آزمون آماري مجذوركاي و آزمون فريدمن استفاده شد. بر اساس نتايج پژوهش نيازهاي آموزشي شهروندان منطقه‌ي‌ 19تهران به گونه زير اولويت بندي شد. براي نمونه اولويت اول: آموزش چگونگي كاهش آلودگي صوتي در شهر تهران،اولويت دوم: آموزش روش‌هاي حفظ بهداشت محيط؛و غيره.

کلید واژگان :

اولويت بندي، نياز، نياز‌هاي آموزشي، منطقه‌ي19، موضوعات آموزشي، محيط زيست



ارزش ریالی : 200000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک