چکیده :

تاکید دولت ها و شرکت های بین المللی بر موضوع صادرات از جمله امور اثبات شده اقتصاد کنونی است و به تبع آن توانایی شرکت ها در ورود به بازارهای خارجی و توسعه زیرساخت های صادراتی، از جمله ویژگی های خاص هر اقتصاد موفق است. از این حیث، تحقیق حاضر به روشی توصیفی به ارائه مفاهیمی درخور، تئوری های مختلف، دیدگاه های مجزا، پژوهش های مرتبط و تعدادی از مدل ها پیرامون موانع صادرات و عملکرد صادراتی پرداخته است. از دیدگاه این پژوهش آگاهی مدیران شرکت های صادرکننده ایرانی از این موارد می تواند بعنوان نقطه ی شروع حرکت بسمت بین المللی شدن و امکان سنجی رقابت با شرکت های بین المللی را فراهم آورد. از این نظر، با توجه به ادبیات موضوع در این پژوهش ما به این نتیحه خواهیم رسید که داشتن درک صحیح از مفاهیم صادرات و انواع آن، عوامل موثر بر عملکرد صادراتی و موانع پیش روی شرکت های صادراتی و جایگاه آنها در برنامه ریزی های بلند مدت ملل مختلف، مسیری به سوی فعالان اقتصادی در جهت ترقی هر چه بیشتر اقتصاد باز خواهد کرد. و در نهایت برای موفقیت هر چه بیشتر فعالان حیطه تجاری و بازرگانی در جهت توسعه ی امر فوق العاده مهم و تعیین کننده ی صادرات، راهکارها و پیشنهاداتی ارائه خواهیم کرد.

کلید واژگان :

صادرات، عملکرد صادراتی، موانع صادرات



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک