چکیده :

چکیده: صنعت بيمه به عنوان يكي از بخشهاي اقتصاد تحت تأثير تحولات شرايط كسب وكار و تجارت قرار دارد و براي موفقيت خود نيازمند ارائه خدمات و پرداختن به كسب وكار برمبناي الزامات جديد اقتصادي است. باتوجه به تأكيد برنامه تحول اقتصادي كشور بر نقش آفريني بيشتر صنعت بيمه در اقتصاد كشور و لزوم همگامي اين صنعت با ديگرحوزه‌هاي مالي مانند بانك‌ها و بورس، شركتهاي بيمه‌اي بايد خدمات خود را در بستراقتصاد دانش محور سازماندهي و ارائه نموده و در ساختار تشكيلاتي و اداره شركتها از رويكردها وجهت‌گيريهاي جديد علمي از جمله مديريت دانش براي موفقيت در بازار رقابتي استفاده نمايند. در شر ايط رقابتي و عصر اطلاعات مديريت دانش سازماني يكي از مهمترين عوامل موفقيت شركتها به شمارمي‌آيد. اهميت اين موضوع به حدي است كه امروزه شماري از سازمانها، دانش خود را اندازه‌گيري كرده و به منزله سرمايه فكري سازمان و نيزشاخصي براي درجه‌بندي شركت‌ها درگزارش‌هاي خود منعكس ميسازند. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط مدیریت دانش،کارآفرینی وعملکرددرشرکت های بیمه کشورایران بررسی و انجام شده است. پژوهش حاضر با بررسی تحقیقات قبلی و ادبیات تحقیق، مفاهیم و نظریه‌های مختلف در زمینه نقش مدیریت دانش در کارآفرینی به ویژه تاثیر آن بر مدیریت ارتباط با مشتری و مشتری مداری، ریسک و عدم اطمینان در صنعت بیمه و بهبود کیفیت خدمات را مطالعه و بررسی کرده است. بررسی تحقیقات و نظریه‌های موجود نشان میدهد.بین عوامل مدیریت دانش ونوآوری سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجوددارد.بنابراین سیستم مدیریت دانش ونوآوری سازمانی می تواندکارآفرینی سازمانی راافزایش داده وزمینه بهبودفرهنگ کارآفرینانه درشرکت های بیمه رافراهم نماید.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، کارآفرینی،نوآوری سازمانی



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک