در جهان امروز صنعتی برتر است که بین داشته های خود و خواسته های مشتریان تعادل برقرار کند. این امر مستلزم شناخت سازمان از مشتریان و خواسته های آنان است. در این پژوهش تاثیر متغیرها و عوامل مختلف بر رضایت مشتریان در صنعت بررسی گردیده است. در مرحله اول پژوهش، مهم ترین این علل از طریق مطالعات کناب خانه ای و بررسی نظرات خبرگان مشخص شده اند. در مرحله ی دوم علل به دست آمده را بر مبنای نوع ارتباط با یکدیگر طبقه بندی کرده و سپس نوع ارتباط موجود بین متغیرها و هم چنین نرخ هریک با کمک نظرات خبرگان مشخص شده است. در ادامه متغیرها و ارتباطات موجود با استفاده از نرم افزار ونسیم مدل سازی و تحلیل شده است. این پژوهش نشان می دهد استفاده از دیدگاه سیستم باعث تبدیل نگرش مدیران صنعت به دیدگاهی پویا شده و در نتیجه با توجه به خروجی های مدل طراحی شده می توان با برنامه ریزی های متناسب با وضعیت صنعت در بازه های مختلف زمانی تهدید ها را به فرصت هایی در جهت تغییر و بهبود در سازمان و افزایش سطح بهره وری و رضایت مندی مشتریان تبدیل کنند.
کلید واژگان :مدل، سیستم، پویایی شناسی، صنعت
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک