چکیده :

فلسفه تربيت، فلسفه علم، فلسفه انسان شناسي، اصول روانشناسي، روانشناسي تربيتي، روانشناسي رشد، روانشناسي يادگيري و امثال آن مباني تعليم و تربيت را تشكيل مي‌دهد و مجموعه بينش‌هايي است كه از مكتب تربيتي هر ملت سرچشمه مي‌گيرد.یکی از مهمترین و با اصول ترین مکتب تربیتی مکتب اسلام است که نسبت به سایر مکاتب دیگر در تعیین سرنوشت انسان ها نقش بسزایی دارد.نظریه اسلامی تعلیم و تربیت متضمن تبیین‌ها و تجویزهایی است که علاوه بر مؤمنان، برای تربیت همه انسان‌ها کمک کننده است و می‌تواند تعیین اهداف، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اقدامات آموزشی را در جوامع گوناگون جهت‌دهی کند.دین مبین اسلام هدف تعلیم و تربیت را راه رسیدن به سعادت که همان قرب اللهی است می داند .این مقاله درصدد بیان مفهوم ،اهداف ،اصول ومراحل تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام و براساس آیات و روایات می باشد که در نگارش این مقاله از منابع معتبر دینی و اسلامی استفاده شده و سعی در بررسی مهمترین قاعده زندگی بشریت (تعلیم و تربیت ) شده است

کلید واژگان :

تعلیم و تربیت ،مکتب ،اسلام ،آیات و روایات ، فلسفه ،اصول، اهداف ،مراحل



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک