چکیده :

هدف اصلى از اجراى این پژوهش آن بود که معلوم شود اجراى طرح مجتمع هاى آموزشى- پرورشى روستایى تا چه اندازه توانسته است در ارتقا و بهبود کیفیت آموزش و پرورش ابتدایى شهرستان هاى مغان مثمرثمر واقع شود. جامعۀ آمارى متشکل بود از کلیۀ عوامل اجرایى مجتمع هاى آموزشى و پرورشى شهرستان هاى گرمى و انگوت در سال تحصیلى 90-1389 که تعداد آنها در جمع 93 نفر بود و در 26 مجتمع آموزشى و پرورشى مشغول خدمت بودند. نمونۀ آمارى، پس از تعیین حجم نمونه گیرى، با استفاده از جدول مورگان (73 نفر عوامل اجرایى)، به روش تصادفى ساده انتخاب شدند. ابزار اندازه گیرى، پرسشنامۀ محقق ساخته متشکل از 18 سؤال بسته پاسخ و 2 سؤال بازپاسخ بود که با استفاده از نرم افزار spss در چهار سؤال تحلیل شدند. نتایج حاصل از پژوهش، وضعیت موجود اجراى این طرح را در حد متوسط ارزیابى کرد. اکثریت عوامل اجرایى از تغییرات موجود به واسطۀ اجراى این طرح در ارتقاى کیفیت آموزشى راضى بودند، درحالی که اجراى این طرح به لحاظ ارتقا و بهبود کیفیت آموزش و پرورش ابتدایى به طور متوسط ارزیابی شده بود.

کلید واژگان :

مجتمع آموزشــى، مدارس خوشــه اى، ارزشیابی آموزشى، آموزش و پرورش ابتدایى



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک