چکیده :

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسي تحول پردازش اطلاعات اجتماعي در دانش آموزان کم توان ذهني آموزش پذير با توجه به ديدگاه پردازش اطلاعات اجتماعي کريک و داج (1994) انجام گرفت. روش: براي بررسي پردازش اطلاعات اجتماعي دانش آموزان کم توان ذهني آموزش پذير نمونه اي مشتمل بر 120 دانش آموز در سه گروه سني 10 تا 12 سال، 13 تا 15 سال و 16 تا 18 سال که از مدارس استثنايي شهر شيراز انتخاب شده با داستانهاي اجتماعي برايان و تورکاسپا (1994) که برگرفته از نظريه کريک و داج (1994) هستند مورد آزمون قرار گرفتند. يافته ها: نتايج نشان داد با افزايش سن بين ميانگين نمرات گروه دوم با گروه اول و سوم در هيچ يک از مراحل پردازش اطلاعات اجتماعي تفاوت معني دار مشاهده نشد. نتايج به دست آمده نشان دهنده سير تحولي کند رشد شناختي اجتماعي در کودکان ناتوان ذهني است. نتيجه گيري: نتايج به دست آمده نشان دهنده مسير تحولي کند رشد اجتماعي در کودکان ناتوان ذهني است

کلید واژگان :

پردازش اطلاعات اجتماعي، کم توان ذهني آموزش پذير و تحولي



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک