چکیده :

هدف از نگارش مقاله حاضر، رتبه بندي کانال هاي ارتباطات بازاريابي به منظور گزينش مناسب ترين کانال ها مي باشد. توجه به هدايت منابع محدود به سمت کانال هاي اصلي ارتباطات بازاريابي امري ضروري است. در اين پژوهش، کانال هاي اصلي و اولويت دار در ارتباطات بازاريابي شناسايي مي شود. در اين راستا از روش تحليل سلسله مراتبي فازي جهت اولويت بندي اين کانال ها استفاده مي شود. نتايج به دست آمده در اين مورد حاکي از آن است که تبليغات بالاترين رتبه را در ميان کانال هاي ارتباطات بازاريابي در "محصول- بازار" مورد بررسي دارا مي باشد، لذا اصلي ترين کانال در ارتباطات بازاريابي آن "محصول- بازار" مي باشد. پژوهش حاضر از نوع توصيفي- پيمايشي مي باشد. براي جمع آوري اطلاعات مربوط به ادبيات موضوع از روش هاي کتابخانه اي و براي استخراج معيارها و گزينه هاي پژوهش علاوه بر مطالعه ادبيات موضوع، از نظر کارشناسان مرتبط با موضوع پژوهش استفاده گرديده است. همچنين جهت تجزيه و تحليل داده ها از روش تحليل سلسله مراتبي فازي (FAHP) استفاده گرديده است.

کلید واژگان :

ارتباطات بازاريابي يکپارچه، آميخته ارتباطات بازاريابي، فرآيند تحليل سلسله مراتبي فازي (FAHP)



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک