چکیده :

دنیای چالش برانگیز و رقابتی کسب وکارهای امروزی مدیران را وادار می سازد تا ارزیابی نمایند چه عواملی بر تداوم و موفقیت هر چه بیشتر سازمان تأثیر می گذارند. هدف این پژوهش بررسی میزان تأثیر هوش ساختاری-سازمانی بر کسب مزیت رقابتی با توجه به نقش هوش رقابتی در شرکت بیمه ایران در شهر کرمان است. روش تحقیق کتابخانته ای و میتدانی و ابزار جمع آوری اطلاعات میدانی، پرسشنامه است. آلفای کرنباخ پرسشنامه این تحقیق 33 % به دست آمد که نشان دهنده پایایی خوب است. جامعه آماری شامل مدیران و کارکنان شرکت بیمه ایران است و برای به دست آوردن حجم نمونه از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی استفاده شده است که حجم نمونه برابر با 993 نفر است . همچنتین در ایتن تحقیق با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری به بررسی روابط علی بین متدیرهتای تحقیتق پرداختته شتده استت . نتتایج حاصله نشان می دهد که سامانه های اط عاتی )به عنوان سرمایه ساختاری( و عوامل محتتوایی )بته عنتوان سترمایه ستازمانی( هوش ساختاری- سازمانی به میزان قابل توجهی به رسیدن به هوش رقابتی نقش دارند. این مطالعته ه مچنتین نشتان متی دهتد که رسیدن به هوش رقابتی به صورت مثبتی در دستیابی به مزیت رقابتی سازمان سهیم است.

کلید واژگان :

هوش ساختاری – سازمانی، مزیت رقابتی، هوش رقابتی



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک