چکیده :

رفتار مشتريان در هنگام خريد از اينترنت همانند مدل رفتار خريد سنتي، ناشي از يك سري عوامل فرهنگي، اجتماعي، فردي،روان شناختي و . . . ميباشد. محققان در طي چند سال گذشته رفتار خريد در محيط اينترنت را بررسي و ضمن شناسايي عوامل تاثيرگذار بر آن، مدلهاي مختلفي را براي رفتار مصرف كنندهي الكترونيكي طراحي نمودهاند. هدف اوليه از اين مقاله گردآوري و بررسي ديدگاههاي مختلف به ظاهر نابرابر و ارائهي يك مدل مفهومي يكپارچه از رفتار مصرف كننده الكترونيكي ميباشد. اين مقاله استدلالي بوده و بر پايه تجزيه و تحليل و تركيب و تلفيق ادبيات رفتار مصرف كننده استوار ميباشد. يافتههاي اين تحقيق نشان ميدهد، با وجود طيف وسيع و تكراري تحقيقات و مطالعاتي كه به بررسي رفتار مصرف كننده الكترونيكي پرداخته و ميپردازند، هنوز هم حوزههايي همچون، اعتماد، تعاملات الكترونيكي، تصوير ذهني، عوامل برانگيزاننده، محركها و ... ميتوانند حوزههايي ارزشمند براي بررسي رفتار مصرف كنندهي الكترونيكي باشند. اين تحقيق با بهره گيري از ادبيات رفتار مصرف كنندهي الكترونيكي و تحقيقات تجربي گذشته و با ارائهي چندين عامل جديد موثر بر رفتار اين نوع مصرف كننده، ضمن كمك به خرده فروشان در فهم رفتار مصرف كنندهي الكترونيكي، يك مدل يكپارچه از رفتار مصرف كنندهي الكترونيكي را نيز ارائه نموده است.

کلید واژگان :

مصرف كننده الكترونيكي، رفتار مصرف كننده الكترونيكي، خرده فروش الكترونيكي، خريد الكترونيكي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک