هدف از پژوهش حاضر، تبیین راهکارهای ارتقای شایستگیهای مدیران گروههای آموزشی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان (15724 نفر) و اعضای هیأت علمی (239 نفر) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و نیز اساتید و صاحبنظران حوزه مدیریت میباشند. روش پژوهش بهصورت آمیخته است. روند تحقیق مشتمل بر سه مرحله کلی شامل تحلیل شکاف بین وضع موجود و مطلوب شایستگیهای مدیران گروههای آموزشی؛ اولویتبندی شایستگیها؛ و شناسایی و اولویتبندی راهکارهای ارتقای شایستگیها بود. روش نمونهگیری در بخش اول بهصورت تصادفی طبقهای و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه دوسویه وضع موجود و مطلوب شایستگیهای مدیران گروههای آموزشی بود. در بخش دوم، روش نمونهگیری بهصورت هدفمند و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه مقایسههای زوجی شایستگیها بود. در بخش سوم نیز، روش نمونهگیری بهصورت هدفمند و ابزار گردآوری دادهها مصاحبه نیمهساختار یافته و پرسشنامه گسترش عملکرد کیفیت بود. تجزیه و تحلیل دادهها از طریق آزمون t برای دو گروه همبسته، تکنیک تحلیل سلسلهمراتبی، تحلیل محتوا و تشکیل ماتریس خانه کیفیت صورت گرفت. بخشی از یافتهها بیانگر شکاف منفی و معنادار بین وضع موجود و وضع مطلوب شایستگیهای مدیران گروههای آموزشی بود. مهمترین یافتهها نیز شناسایی و اولویتبندی 69 راهکار عملیاتی جهت ارتقای شایستگیهای مدیران گروههای آموزشی بود. در پایان این نتایج به بحث گذاشته شدهاند.
کلید واژگان :شایستگی اخلاقی؛ شایستگی اداری – نظارتی؛ شایستگی شخصیتی؛ شایستگی انگیزشی؛ شایستگی ارتباطی
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک