چکیده :

از مهمترين ابعاد مديريت ارتباط با مشتري، کشف الگوي رفتاري خريد مشتري است؛ سازمان مي ‌تواند با تعريف استراتژي ‌هاي بازاريابي دقيق ‌تر جهت جذب مشتريان مشابه اقدام کند. لذا، انتخاب ويژگي ‌هاي موثر بر روي الگوي رفتاري خريد مشتريان با اهميت است. زيرا استفاده از ويژگي ‌هاي نامرتبط منجر مي ‌شود سازمان ناخواسته هزينه ‌هاي بسياري را صرف افرادي ‌کند که احتمال خريد آنها ناچيز است. اين تحقيق، يک رويه‌ جديد براي شناسايي ويژگي ‌هاي موثر جهت بهبود پيش ‌بيني مشتريان ارايه مي ‌دهد. همچنين يک سيستم تشخيص مشتري مبتني ‌بر تکنيک غيرخطي درخت تصميم رگرسيوني جهت انتخاب ويژگي‌ ها و پيش ‌بيني رفتار خريد مشتريان طي دو مرحله توسعه داده مي ‌شود. چون شناسايي مشتريان از موضوعات حياتي صنعت بيمه است، از مجموعه داده‌ هاي يک شرکت بيمه هلندي براي پيش ‌بيني خريد يکي از محصولات آن استفاده شده است. نتايج نشان مي ‌دهد که انتخاب بهترين زيرمجموعه از ويژگي‌ ها با به‌ کارگيري يک درخت‌ رگرسيوني هرس‌ شده علاوه ‌بر کاهش معنا‌دار پيچيدگي محاسبات مي ‌تواند بهبود قابل توجهي را در نتايج پيش‌ بيني ايجاد کند.

کلید واژگان :

انتخاب ويژگي، مديريت ارتباط با مشتري، درخت تصميم رگرسيوني، پيش‌ بيني رفتار خريد، تشخيص مشتري



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
لیست پیام های کاربران
سارا ادرنگ
سارا ادرنگ ارسال شده در 1393/12/25 21:03:56
سلام
تو چه سالی این پژوهش انجام شده؟ نمونه آماریش مال 1389؟