چکیده :

در روند پرشتاب جهاني، رسانه ها و فناوري هاى ارتباطي با سرعتي غير قابل تصور پيشرفت نموده و تمام سطوح فعاليت هاى انسانى را تحت سيطره خود قرار داده اند. هدف از پژوهش حاضر بررسى نقش اينترنت و رسانه هاى نوين در بازاريابى گردشگرى ورزشى بود. جامعه آمارى اين پژوهش شامل مديران و كارشناسان گردشگرى و آژانس هاى مسافرتى فعال در زمينه تورهاى ورزشى استان تهران بودند. ابزار پژوهش قسمتى از پرسشنامه استاندارد معينى فرد( 1387 ) بود كه پس از تاييد روايى و و با استفاده Amos V. و 21 SPSS V. توزيع گرديد. داده هاى 217 پرسشنامه برگشتى توسط نرم افزار هاى 21 (α: پايايى( 87 از تحليل عاملى اكتشافى و تاييدى مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. بر اساس نتايج بدست آمده از آزمون تحليل عاملى با مقدار ويژه 0,68 استخراج « تبليغ جاذبه ها » با مقدار ويژه 0,76 و « بسته هاى گردشگرى » اكتشافى، دو عامل تحت عنوان را با بار « بهره گيرى مناسب و سريع تر از منابع اطلاعاتى و تبليغاتى » شدند. همچنين آزمون تحليل عاملى تاييدى شاخص را با بار عاملى 0,79 در مولفه « معرفى جاذبه ها به گردشگران ورزشى » عاملى 0,77 در مولفه ى بسته هاى گردشگرى و شاخص تبليغ جاذبه ها به عنوان شاخص هاى مهم در توسعه گردشگرى ورزشى شناسايى كرد.

کلید واژگان :

رسانه هاى نوين، اينترنت، بازاريابى، گردشگرى ورزشى



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک