چکیده :

از آنجاييكه ارزش ویژه نام تجاری در تدوين استراتژي كسب و كار كمك شاياني نموده و منجر به سود آوری سازمانها در بلند مدت می¬شود، شناسايي تاثیر شخصیت نام تجاری و شهرت سازمان بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مشتریان از اهمیت بالایی برخودار است. پژوهش حاضر از طريق پرسشنامه و با جمع آوري نظرات 212 نفر از کاربران شركت ایرانسل انجام شده است. جهت تحلیل داده¬ها از تحلیل عاملی و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردیده است. نتايج تحقيق به ترتيب پر هيجان، لوكس، صادق و با صلاحيت را به عنوان چهار بعد شخصيت نام تجاري تاييد نمود، همچنين مشخص شد بر خلاف شهرت سازمان كه بر تمامي ابعاد ارزش ويژه نام تجاري تاثير مستقیم اعمال مي¬كند، شخصيت تاثير مستقیم و مثبت بر كيفيت ادراكي ندارد. همچنين تاثير شهرت و شخصيت نام تجاري بر ابعاد ارزش ويژه نام تجاري كاملاً موثر بوده و حاكي از نقش واسطه¬گري ابعاد ارزش ويژه نام تجاري مي¬باشد. لذا موسسات خدماتی با تمرکز بر ارتباطات و دستيابي به روابط عميق اثربخش با مشتريان به ایجاد و حفظ شخصیت نام تجاری خود اقدام نموده و از طريق ترفيعات فروش و تبليغات، شهرت سازماني خود را گسترش داده و از اين طريق بر وفاداري مشتريان خود تاثير مثبت اعمال نمايند.

کلید واژگان :

ارزش ويژه نام تجاري، شخصيت نام تجاري، خدمات، مدلسازي معادلات ساختاري



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک