چکیده :

توجه جدي به مشتري، لازمة تداوم فعاليت در بازارهاي رقابتي امروز است . از طريق جلب رضايت مشتري، سازمان ها مي توانند هزينه هاي توليدشان را كاسته و درآمدشان را افزايش دهند. مديريت ارتباط با مشتري به مديران و سازمان ها در برقراري ارتباط سازنده با مشتريان و حفظ آن ها كمك مي كند. بنابراين، تدوين و استقرار سيستم كارآمد مديريت ارتباط با مشتري ، جزء ضروريات سازمان هاي امروزي محسوب مي شود. در پژوهش حاضر، نقش عوامل مؤثر بر موفقيت راهبرد مديريت ارتباط با مشتري در نمايندگي هاي فروش خودرو ي اس تان گيلان بررسي شده است. يافته هاي پژوهش نشان م يدهد كه مديريت دانش، متغيرهاي سازماني، كيفيت مراودات و فناوري با موفقيت راهبرد ارتباط با مشتري در نمايندگي هاي فروش خودروي استان رابطة مستقيم دارند اما تجربة به كارگيري از سيستم ارتباط با مشتري لزوماً به موفقيت راهبرد مديريت ارتباط با مشتري منجر نمي شود.

کلید واژگان :

عوامل موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت دانش.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک