مدیریت دانش با ایجاد و توسعه داراییهای دانش یک سازمان با نگرش فرا رفتن از اهداف سازمان مرتبط است و مستلزم تمام فعالیتهایی است که با شناسایی، تشریک و ایجاد دانش مرتبط هستند. اینکار نیازمند سیستم هایی جهت ایجاد و نگهداری منابع دانش، پرورش و تسهیل دانش و یادگیری سازمانی است. در این امرسازمانهایی موفق هستند که دانش را به عنوان یک دارایی می نگرند و ارزشها و هنجارهای سازمانی که موجب حمایت از ایجاد و تشریک دانش میشود را توسعه می دهند. گام های پیاده سازی مدیریت دانش یک فرآیند پویا و جامع است. نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد آن است که با توجه به اینکه شرایط شرکت های گوناگون تا حدودی با یکدیگر متفاوتند و هریک از آنها از پیاده سازی مدیریت دانش مقاصد ویژه ای را دنبال می کنند. بنابراین، نمی توان یک روش یکتا را برای همه آنها تجویز کرد. همچنین، گام های پیاده سازی مدیریت دانش باید بر پایه شناخت و تحلیل درست از شرایط محیطی برداشته شود. به عبارت دیگر، فرآیند پیاده سازی مدیریت دانش دارای ماهیتی استراتژیک است. بنابراین در این مقاله با دید راهبردی و فرایندی به ماهیت مسئله، پیاده سازی یک برنامه مدیریت دانش در 8 هشت مرحله بیان می شود و در هر مرحله راهکارهای لازم برای رسیدن به مرحله اجرا تشریح می
کلید واژگان :مدیریت دانش، پیاده سازی، برنامه مدیریت دانش
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک