سه دليل مهم توجه به موضوع كارآفريني، خلق ثروت، توسعه تكنولوژي و ايجاد اشتغال مولد در جامعه بوده و بنابر اعتقادی، در جوامع امروزین لازم است انقلاب کارآفرینی رخ دهد. هدف از اجراي تحقيق حاضر، تعیین نقش آموزش بر روحيه کارآفرينانه دانش آموزان هنرستانهاي حرفه اي دخترانه در سه بعد تحریک انگیزه ها، پرورش ویژگیها و فراگیری مهارتها ميباشد. نمونه آماري تعداد 331 نفر بوده، و دادههاي مورد نياز با استفاده از پرسشنامهاي با اجزاء استاندارد و ضريب پايايي 79% ، به آزمون فرضيات تحقيق پرداخته شده است. يافتهها نشان دادهاند كه در مقایسه طولی سه ساله، بين متغیر آموزش و سه متغير مرتبط با روحیه کارآفرینی یعنی تحریک انگیزه ها، پرورش ویژگیها و فراگیری مهارتها در سطح جامعه آماری مورد مطالعه رابطه معنيداري وجود نداشته، و میانگین نمره هر سه متغیر در میان دانش آموزان سالهای اول تا سوم هنرستانهای حرفه ای دختران يكسان بوده، و آموزشهای ارائه شده در مدارس مذکور بهبود دهنده روحیه کارآفرینانه آنها نبوده است. و در مقایسه عرضی نیز عليرغم برابری نسبی میانگینها، انحراف معیار و ضریب تغییرات سه متغیر، رتبه اهمیت شان بر اساس آزمون فریدمن، با هم دارای تفاوت قابل ملاحظه ای بوده است. در پايان نتيجهگيري شده است كه مديران و مسئولان نظام آموزشی بمنظور بهبود روحیه کارآفرینانه دانش آموزان چگونه باید به برنامه ها و محتوای دروس هنرستان ها توجه نمايند.
کلید واژگان :آموزش، کارآفرينانه، دانش آموزان، هنرستانهاي حرفه اي دخترانه، مازندران
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک