چکیده :

هدف تحقیق بررسي وضعيت مراكز اقامتي شهر مشهد به عنوان بزرگترین شهر گردشگري در كشور است. از این رو خدمات آن ها در 7 شاخص شامل حمل و نقل و دسترسی، برخورد و دانش کارکنان هتل، مکان هتل و فضاهای اطراف، امکانات و خدمات داخلی هتل، کیفیت تغذیه هتل، آموزش و امنیت و اعتماد بررسی شده است. نوع تحقيق، توصیفی- تحلیلی است و به دو صورت اسنادي و پيمايشی انجام شده است. جامعۀ آماري تحقيق را گردشگران داخلی شهر مشهد شامل تعداد 990886 نفر در 856 مرکز اقامتی تشکیل می دهند که با فرمول نمونه¬گیری حجم نمونه 360 نفر تعیین شد. بنا بر نتایج تحلیل عاملی، اولین عامل رضایت مندی مربوط به متغیّر دسترسی به حمل و نقل مناسب از هتل به جاذبه ها با مقدار ویژه (07/3) و دومین عامل مربوط به متغیّر کیفیت تغذیه هتل با مقدار ویژه (4/2) است. بنا برنتایج آزمونِ فرضیات نیز میان متغیّرهای زمینه ای با میزان رضایت از کیفیت خدمات رابطۀ معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

رضایت مندی، هتل، گردشگران داخلی، کیفیت خدمات، کلانشهر



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک