چکیده :

امروزه جذب و حفظ تماشاگران در ورزشگاه ها یکی از دغدغه های اصلی در فوتبال حرفه ای و صنعت ورزش می باشد که می تواند پتانسیل بالایی را برای درامدزایی باشگاه ها ایجاد نماید . هدف پژوهش حاضر بررسی نظرات تماشاگران در خصوص نقش بهبود خدمات در ورزشگاه ها بر جذب و حفظ تماشاگران فوتبال بوده است. روش پژوهش، توصيفي- پيمايشي و جامعه آماري ، شامل كليه ی تماشاگران مسابقات ليگ برتركشور در سال1390-91در شهر اصفهان بوده است. بر اساس فرمول کوکران تعداد 320 نفر به عنوان نمونه اماری به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازه گيري شامل پرسشنامه 36 سوالي محقق ساخته بود،كه ضريب پايايي آن 95/0 بدست آمد و روایی آن نیز مورد تایید کارشناسان مدیریت ورزشی قرار گرفته است. جهت تجزيه و تحليل داده ها از نرم افزار SPSS و روش هاي آماري t تك متغيره و تحليل واريانس چند متغيره (مانوا) استفاده شد. نتايج تحقیق نشان داد در صورت انطباق خدمات ارائه شده با نیازها و انتظارات تماشاگران این عامل می تواند به طور معناداری منجر به جذب و حفظ تماشاگران در ورزشگاه ها باشد.

کلید واژگان :

تماشاگران فوتبال ،کیفیت خدمات ، ورزشگاه ها.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک