امروزه با افزایش چشمگیر رقابت در صنعت رستوران داری، موفقیت در این حوزه به سادگی امکان پذیر نیست، چرا که به جرأت میتوان گفت مردم معمولاً فقط برای صرف غذا به رستوران نمیروند بلكه خواستار خدمات عالي و محيط غذاخوري خوشايند نیز هستند. مفهوم جو رستوران يكي ازمهمترين عوامل جذب و حفظ مشتری درحوزه رستورانداری است که در ایران كمترمورد توجه قرارگرفته است .بنابراین در این تحقیق ابتدا پنج بعد حاکم بر جو رستوران مطرح میشود و سپس تأثیر این ابعاد بر رضایت و نیات رفتاری مشتریان مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور این پژوهش به بررسی تاثیر جو رستوران بر رضایت و نیات رفتاری مشتریان می پردازد. دادهها از بین 198 نفر از مشتریان رستورانهای سطح متوسط و بالای شهر مشهد جمع آوری شد. مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، پیمایشی-علی است. جهت تجزيه وتحليل دادهها و تأييد مدل از روش معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است. نتایج نشان داد که جو رستوران تأثیر قابل توجهی بر رضایت مشتریان و همچنین نیات رفتاری آنها دارد و رضایت مشتریان از رستوران نیز به نوبه خود تاثیر قابل توجهی بر نیات رفتاری میگذارد و همچنین اثر جو رستوران بر نیت رفتاری با میانجی گری متغیر رضایت افزایش یافته است.
کلید واژگان :جو رستوران، رضایت مشتری، نیات رفتاری، رستوران
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک