چکیده :

هدف اساسي پژوهش حاضر بررسی تآثیر سطوح یادگیری بر ابعاد سرمایه فکری با تاثیر متغیر میانجی فرهنگ کارافرینانه در میان کارشناسان مراکز رشد دانشگاهی تهران است. جامعة آماری اين پژوهش را کلية مدیران وكاركنان دو بخش ستادی و شرکتهای مستقر در مراکز رشد دانشگاههای تهران و شهید بهشتی به عنوان دو دانشگاه جامع و دانشگاههای صنعتی شریف ، امیرکبیر و علم و صنعت به عنوان دانشگاههای تخصصی تشكيل مي دهد. با روش نمونه گيری تصادفی از 350 نفر تعداد 183 نفر مدیران وكارمندان دو بخش ستادی و شرکتها بر اساس جدول حجم نمونه مورگان انتخاب شدند. که از این تعداد 163 نفر پاسخگو بودند . ابزار مورد استفاده در این پژوهش عبارتند از پرسشنامه هاي استاندارد یادگیری و سرمایه فکری و فرهنگ کارآفرینانه . جهت توصیف متغیرهای پژوهش در قالب جدول و نمودار از آمار توصیفی جنسیت، سن، تحصیلات و..... و به منظور بررسی وضعیت متغیر های پژوهش از آزمون میانگین یک جامعه با استفاده از نرم افزار spss21 پرداخته شده است. و سپس در آمار تحلیلی این پژوهش به منظور بررسی روایی سؤالات و متغیر های پژوهش از تحلیل عاملی مرتبه اول و دوم استفاده شد. و برای این که وضعیت متغیرهای پژوهش را در جامعه مشخص کنیم از ازمون تی تک نمونه ای استفاده کردیم و سپس منظور تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های پژوهش از آزمون همبستگی پیرسون و روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده کردیم و در پایان هم شاخص های برازش مدل ارائه شد. یافته هاي این پژوهش نشان داد که سطوح یادگیری تأثیر مثبت، مستقیم و معناداری بر سرمایه فکری و فرهنگ کارآفرینانه در میان کارشناسان این مرکز دارد. ولی این فرضیه که فرهنگ کارآفرینانه تأثیر مثبت، مستقیم و معناداری بر سرمایه فکری کارشناسان این مرکز دارد و این که فرهنگ کار آفرینانه نقش میانجی بین سطوح یادگیری و سرمایه فکری دارد رد شد

کلید واژگان :

یادگیری ،سرمایه فکری، فرهنگ کارآفرینانه



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک