چکیده :

هدف اين پژوهش بررسي رابطه بين فعاليت هاي بعد از مدرسه ازقبيل (ساعات انجام تكليف، ساعات مطالعه كتاب درسي، ساعات مطالعه كتاب كمك درسي و ساعات شركت در كلاس هاي خصوصي مربوط به رياضي( 3)) با پيشرفت تحصيلي رياضي( 3) و تعيين سهم هريك در ميزان پيشرفت تحصيلي ( رياضي( 3) بوده است. براي اين منظور از دانش آموزان پسر سال سوم تجربي شهر زنجان (ناحيه 1 و 2 نمونه اي به حجم 148 نفر به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي در قالب 9 دبيرستان ( 11 كلاس) انتخاب شد. متغيرهاي هوش، نوع مدرسه(فقط عادي – دولتي) و نوع سؤالات(نهايي كشوري) بعنوان متغير كنترل در اين رابطه مورد بررسي قرار گرفته اند. براي جمع آوري اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته و نتيجه آزمون ريون دانش آموزان استفاده شد. نمرات نهايي رياضي( 3) در پايان سال تحصيلي(خردادماه) به عنوان متغير ملاك مورد استفاده قرار گرفته اند. نتايج پژوهش حاكي از آن است كه در بين متغيرهاي پيش بين بعد از كنترل هوشبهر تنها ساعات انجام تكليف رياضي( 3) رابطه معني داري را با پيشرفت تحصيلي رياضي( 3) دارد. درخصوص سهم فعاليت هاي بعد از مدرسه در پيشرفت تحصيلي ( نيز با توجه به رگرسيون سلسله مراتبي، در بين متغيرهاي پيش بين تنها ساعات انجام تكليف رياضي( 3 سهم معني داري در پيشرفت تحصيلي رياضي( 3) دارد. بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه افزايش ساعات انجام تكليف موجب ارتقاء پيشرفت تحصيلي رياضي( 3) شده است.

کلید واژگان :

تكليف مدرسه، كتاب درسي، كتاب كمك درسي، كلاس خصوصي، پيشرفت تحصيلي



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک