چکیده :

هدف از این پژوهش، بررسي تاثیر ارتباطات دهان به دهان مشتريان بر خريد گوشی تولید داخلی(GLX G5) است. روش: اين پژوهش در شهر اصفهان و در مورد گوشی GLX G5 انجام شده است. جامعه¬ی آماري پژوهش، متقاضيان(خرید گوشی) در شهر اصفهان است و روش نمونه¬گيري خوشه¬اي بوده است. با توجه به نامتناهی بودن تعداد نمونه، این تعداد با استفاده از جدول کرجسی - مورگان بالغ بر 720 نفر می¬باشد. پایایی پرسش¬نامه¬های ارتباطات دهان¬به¬دهان و تمایل¬خریدگوشیGLX G5، توسط آزمون آلفای¬کرون¬باخ مورد ارزیابی و میزان آن به ترتیب برابر با 0.866 و 0.834 می¬باشد که میزان آن قابل قبول و بسیارخوب است. یافته ها: در این راستا 5 فرضیه(ارتباطات دهان به دهان به عنوان منبع اصلی – متخصص بودن منبع اطلاعات – مشابهت خود با منبع اطلاعات- رسیک کارکردی – ریسک روان شناختی) به وجود آمد، که تمامی فرضیات مورد تایید قرار گرفتند. نتیجه گیری: نتايج حاکی از آن است كه ارتباطات دهان به دهان مشتريان یکی از منابع اصلی و تاثیرگذار در تامین اطلاعات برای متقاضیان خرید گوشی می باشد .همچنين، استنباط از تخصص منبع اطلاعات و شباهت او با گيرنده اطلاعات، ميزان تاثیر اين اطلاعات را تحت الشعاع قرار مي دهد. در اين تاثیر ريسك كاركردي محصول، اهميت تخصص و ريسك روانشناختي، اهميت تشابه منبع با گيرنده پيام را تعديل ميكنند.

کلید واژگان :

ارتباطات دهان به دهان، تخصص، شباهت، ریسک روانشناختی، ریسک کارکردی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک