چکیده :

امروزه توسعه و گسترش خوشه‌هاي اقتصادي، به ويژه آن دسته از خوشه‌هايي که بر نوآوريهاي تکنولوژيک استوار هستند به يک راهبرد کارآمد براي کسب مزيت رقابتي و رشد کارآفرينانه در اقتصاد جهاني تبديل شده است. تشكيل خوشه‌هاي موجود در كسب‌وكارهاي خانگي از جمله اين راهبردهاي كارآمد است. از سوي ديگر در عصر دانش محور، سازمانها با پي‌بردن به اهميت نقش دانش و سرمايه هاي فکري در سازمان تلاش نموده‌اند با حرکت در جهت پياده‌سازي شبکه دانش، موجبات بهبود مزيت رقابتي را براي سازمانهاي خود فراهم نمايند (D.Carlucci, 2006). از لایه های مختلف شبکه سازی می توان به لایه فناوری، افراد، سازمانها، فرایندهای کاری اشاره نمود (Sitek & Gusmeroli, 2011). در حوزه کسب و کارهای خانگی، مجموعه ای از کسب و کارهای خانگی با داشتن هدفی مشخص و از پیش تعیین شده تشکیل یک خوشه صنعتی را می دهند که بسته به نوع همکاری می توانند در لایه های مختلف فوق الذکر این شبکه تشکیل گردد.

کلید واژگان :

شبکه دانش، کسب و کار خانگی، کارآفرینی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک